سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکتب قرآن و عترت

شهروند تازه مسلمان آمریکا:

اسلام قادر به حل مشکلات جهان غرب است

اصفهان - فرزند تازه مسلمان شده "اولیور استون" کارگردان معروف آمریکایی با بیان اینکه "اسلام" دین عدالت و برابری است، تاکید کرد: دیدگاههای این دین الهی می تواند بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر غرب و آمریکا شده را برطرف کند.

به گزارش ایرنا، "شین استون" روز گذشته درپی سفر به ایران و حضور در اصفهان به دین مبین اسلام مشرف شد که پس از آن، نام "علی" را برای خود برگزید.

استون روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: بسیاری از مشکلات غرب و آمریکا در پی نظام های سرمایه داری بوجود آمده است.

این شهروند آمریکایی با تاکید بر اینکه اسلام دین عدالت خواهی است، تصریح کرد: نظام سرمایه داری حاکم بر غرب خالی از "روحانیت" است و به همین دلیل مشکلات مردم غرب را دوچندان کرده است.

این کارگردان مسلمان آمریکایی با اشاره به اعتراض های مردم آمریکا علیه نظام سرمایه داری و لیبرالیستی اظهارداشت: متاسفانه بسیاری از اعتراض کنندگان نیز به دلیل عدم آگاهی از دیدگاههای ادیان توحیدی و در راس آنها اسلام، نمی توانند اهداف خود را اجرایی کنند.

وی درباره چگونگی گرویدن به دین اسلام اظهارداشت: از خانواده ای متولد شده ام که از یک طرف یهودی و از طرف دیگر مسیحی است لذا برای من اینکه حضرت محمد(ص) را به عنوان یک پیامبر قبول کنم، بسیار ساده است.

استون تصریح کرد: من دانشجوی تاریخ هستم و با بررسی تاریخ اسلام و دیدگاههای این دین الهی پی بردم که اسلام می تواند باعث خوشبختی بشریت شود.

وی با بیان اینکه گرویدن به دین اسلام پس از مطالعه این دین الهی از مدت ها پیش در وجودم شدت یافت ، گفت: اسلام فاصله انسان با خدا را نزدیک می کند و هر وقت به مسجد می روم حالت روحانی خاصی به من دست می دهم که پس از آن انرژی مضاعفی برای ادامه فعالیت بدست می آورم.

این کارگردان مستند آمریکایی با اشاره به اینکه برای ساخت فیلم مستند از زندگی پیروان ادیان الهی به اصفهان سفر کرده است ، افزود: برایم بسیار جالب بود که پیروان ادیان الهی حتی ادیانی که خارج از دین مسیح و یهود قرار دارند در شهر اصفهان بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند و از آزادی و حقوق مساوی شهروندی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: برخلاف تبلیغات رسانه های غرب و آمریکا، پیروان ادیان الهی در ایران از آزادی کامل برخوردارند و من این موضوع را از نزدیک بررسی و پیرامون این موضوع با بسیاری از پیروان ادیان مختلف در شهر اصفهان گفت و گو کردم.

استون خطاب به روزنامه نگاران و هنرمندان کشورهای غربی که ایران را به محدود کردن پیروان ادیان الهی متهم می کنند، گفت: از آنها می خواهم همچون من به ایران سفر کنند و از نزدیک، آزادی پیروان ادیان مختلف در این کشور را بررسی کنند و تحت تاثیر منازعات سیاسی قرار نگیرند.

وی افزود: در سفر به اصفهان با برخی از پیروان ادیان خارج از دین مسیح و یهود که در غرب گفته می شود جمهوری اسلامی ایران به شدت بدنبال محدودیت آزادی آنهاست، گفت وگو کردم و بسیار برایم جالب بود که آنها با آزادی کامل با من گفت وگو کردند.

این شهروندآمریکایی افزود: با پیروان زرتشت نیز در اصفهان گفت و گو کردم و آنها در ایران از آزادی کامل برخوردار می باشند.

فرزند "الیور استون " کارگردان مستندساز مشهور آمریکایی اظهارداشت: روزنامه نگاران خارجی که درباره آزادی ادیان الهی به دروغ خبر پراکنی می کنند باید مقابل افکار عمومی که از نزدیک جامعه ایران را دیده اند ، پاسخگو باشند.

"شان استون" فرزند "الیور استون" کارگردان آمریکایی که به همراه جمعی از هنرمندان هالیودی برای ساخت فیلم مستند درباره زندگی پیروان ادیان مختلف در اصفهان ، به این شهر سفر کرده است روز گذشته با حضور در منزل آیت الله "محمد ناصری دولت آبادی " به دین اسلام مشرف شد.

7132/1011

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 30818920

http://www.irna.ir/News/30818920/اسلام-قادر-به-حل-مشکلات-جهان-غرب-است/فرهنگی/