سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکتب قرآن و عترت

 ولایتی از درخواست کمک برخی برادران اهل تسنن برای طراحی سازوکاری مانند ولایت فقیه خبر داد.
علی اکبر ولایتی در گفت وگویی تفصیلی با پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان، به موضوع پیوند انتخابات مجلس نهم و بیداری اسلامی پرداخت تا از این رهگذر به برخی شبهات این حوزه پاسخ دهد.
وی در این باره خاطرنشان کرد: در ابتدا بعضی ها که عادت به موج سواری دارند گفتند که این حرکت یک حرکت اقتصادی یا آزادی خواهانه بدون اسلام بوده و آمریکایی ها و متحدینش این را تبلیغ کردند و عده ای هم در داخل چنین گفتند حتی بعضی از معارضین جمهوری اسلامی به نوعی بشارت دادند که یک انقلاب رنگین دیگری رسید. در همان زمان مقام معظم رهبری فرمودند این جریان بیداری اسلامی است.
دبیر مجمع بیداری اسلامی اضافه کرد: این ها از آن دسته ای بودند که در گذشته هر اتفاقی می افتاد، می گفتند سیاست انگلیس است، بالاخره انگلیسی ها در این کشور کارهایی می کردند ولی کار به جایی رسیده بود که برگی از درخت تکان نمی خورد که بعضی ها می گفتند انگلیس ها پشت قضیه هستند. حالا هم دنبال همین تفکر، چنین حرکت عظیمی در کشورهای اسلامی اتفاق افتاده و بعضی ها می گفتند و شاید الان هم بگویند که پشت سر این حرکت آمریکایی ها هستند.
ولایتی ادامه داد: بعضی تبلیغات قوی می کردند و بعضی ها در داخل تحلیل می کردند و برخی می گفتند دست آمریکاست و بعضی می گفتند حرکت لیبرال دموکراسی است اما زمانی که اصلاحات قانون اساسی انجام شد به این ترتیب که قانون اساسی به سمتی برود که تمام قوانینی که ضد اسلام است برچیده شود و هر قانونی که تصویب می شود مغایرتی با اسلام نداشته باشد. آن هایی که لیبرال بودند و کسانی که طرفدار غرب بودند مخالف رفراندوم بودند ولی رفراندوم انجام شد و هفتادوهفت درصد مردم مصر به او رای مثبت دادند.
مشاور رهبر معظم انقلاب همچنین یادآور شد: در تونس انتخابات شد و مسلمانان بردند و النهضه 89 و به روایتی 90 کرسی و قریب به 42 درصد از آراء را النهضه برد.
قبلا می گفتند می خواهیم حکومتی مانند ترکیه درست کنیم ولی الان این را نمی گویند. در ابتدا این طور می گفتند که علیه آن ها کودتا نشود ولی وقتی قدرت را در دست گرفتند بر اسلام تکیه دارند همین وضعیت درلیبی است. پس ما الان نیاز به استدلال زیادی نداریم برای این که بگوییم صحبتی که مقام معظم رهبری حدود یک سال پیش فرمودند الان در عمل به اثبات رسیده یعنی در هر جایی که انقلاب شده مردم اسلام را می خواهند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آن کشوری که رئیسش به مصری ها توصیه کرد که شما همین اسلام لائیک را داشته باشید بعد از همان مصر که خیلی سعی می کردند احترام آن رئیس را داشته باشند یک جوری جوابش را دادند و گفتند شما اگر طرحی دارید داخل کشور خودتان اجرا کنید ما تکلیف خودمان را می دانیم. اصلا نمی شود این مردم به این معتقد باشند که اسلام یک امر فردی است و این طور در اجتماعات شان دخالت کرده باشند.
ولایتی اضافه کرد: وضعیت در منطقه تغییر کرده و این تغییر ادامه خواهد یافت؛ یعنی سیر تکاملی آن ادامه خواهد یافت و قطعا به وضعیت قبلی برنمی گردد، این یک حرف قطعی است.
سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان همچنین عنوان کرد؛ یکی از مشکلاتی که دوستان ما در این کشورها دارند و در مباحث هم مطرح می کنند، همین چندی پیش در جلسه اختتامیه بحثی راجع به همین موضوع در گرفت و یکی از برادران اهل سنت با قوت از ولایت فقیه دفاع کرد، بعضی از این ها به صراحت می گویند که شما چنین امری را دارید و ما این را نداریم و دور نیست. بعضی هم پیشنهاد کردند که ما به برادران اهل سنت کمک کنیم که متناسب با شرایط فقه خودشان چنین سازوکاری را در حکومت های خودشان داشته باشند و لذا بسیار جای امیدواری است که از آنجایی که هم کارایی اصول گرایان و هم صداقت و هم پاکی آن ها و هم عدم وابستگی بیگانه را دیده اند اقبال خوبی به ما داشته باشند. برماست که در انتخابات افرادی را مشخص کنیم که هم امتحان خوبی در اصولگرایی و اسلام گرایی داده باشند و هم این که توان خودشان را در اداره امور و مورد مشورت قرار گرفتن در حوزه های تخصصی نشان داده اند.
وی افزود: ما در آستانه سی وسومین سالگرد انقلاب اسلامی با یک مرحله تحولی و با یک نقطه عطف در تاریخ جهان اسلام مواجه هستیم. اگر این طور است وظایف حکومت جمهوری اسلامی ایران از حالا به بعد خیلی سنگین تر می شود. یکی از ارکان بسیار مهم نظام، مجلس شورای اسلامی است. این مجلس با توجه مقتضیات زمان و مقطعی که در آن هستیم که عرض کردم ما در نقطه عطف تاریخ معاصر جهان اسلام هستیم ایجاب می کند که با یک اکثریت قاطع افراد مومن به اسلام حاکمیت اسلام واحیای ارزش های اسلامی و جامعیت اسلام باشیم و این را در زندگی سیاسی خودشان به اثبات رسانده باشند.
اگر غیر از این باشد جمهوری اسلامی ایران که به عنوان یک الگو در عمل مورد استناد و تبعیت جهان اسلام قرار گرفته خدایی ناکرده دچار مشکل می شود که من بعید می دانم این کاروانی که به راه افتاده و پرچمدار آن در این موج جدید بیداری اسلامی در تاریخ معاصر حضرت امام(ره) بودند و ادامه دهنده آن مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هستند به راه خودش ادامه می دهد. تاکید می کنم که البته این مسیر جلو می رود حال برخی بخواهند روند را کند کنند. ما دوره هایی را در بعد از انقلاب داشتیم که اکثریت مجلس با نظام نبود، نظام از حرکت باز نایستاد. مواقعی را داشتیم که برخی از مسئولین درجه بالای حکومت با کلیت نظام و حاکمیت اسلام و حاکمیت نظام اسلامی توافق چندانی نداشتند و معذالک جمهوری اسلامی ایران به راه خودش ادامه داد هر چند سرعت را کند کردند.