سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکتب قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" با اشاره به تشکیل کمیته 15 نفری برای بررسی روان شناختی شخصیت سیدحسن نصرالله نوشت: این کمیته از کارشناسان مختلف اطلاعاتی، شرق شناسان و روانشناسان اسراییلی تشکیل شده است که وظیفه آن بررسی و مطالعه نحوه حرکات بدن، حرکت دست ها و چهره نصرالله در شرایط و موقعیت های مختلف است.

در گزارش کمیته اسراییلی بررسی روان شناختی شخصیت نصرالله آمده است: دبیرکل حزب الله نیمی از جنگ روانی خود علیه اسراییل را از طریق حضور در رسانه های ارتباط جمعی و بیان کلمات و عبارات شفاف و درست انجام می دهد.

یکی از کارشناسان این کمیته با اشاره به حضور رسانه ای سید حسن نصرالله بعد از عملیات به اسارت گرفتن دو سرباز اسراییلی در جریان جنگ سال 2006 میلادی علیه لبنان تأکید کرد که نصرالله با چهره و ظاهر جذاب خود، جایگاه خاصی در رسانه های دنیا دارد؛ او خود را برای حضور در رسانه ها به خوبی آماده می کند و قطعا یکی از اسرار بزرگ حزب الله در لبنان است.

این کارشناس اسراییلی اظهار کرد: نصرالله به طور شگرفی، مردی فهمیده و مطلع به امور است و در او هیچ نشانه ای از مرگ وجود ندارد چون باور دارد که آینده از آن اوست و خود را برای مبارزه همواره آماده کرده است.

یکی از روزنامه نگاران اسراییلی حاضر در این کمیته که مدت زیادی در روزنامه صهیونیستی "هآرتص" مشغول به کار بوده  درباره شخصیت سید حسن نصرالله می گوید: نصرالله دارای شخصیت شگرف و عظیمی است؛ او مرد بزرگی است که چشمان فلسطینی ها و ملت های عرب را به سوی خود جذب کرده است و توانست در مقایسه با "جمال عبدالناصر" قهرمان ملی مبارزات اعراب با اسراییل، جایگاه خاصی را نزد ملت ها پیدا کند.

به گفته وی، "جمال عبد الناصر" در سیر مبارزات خود علیه اسراییل تنها توانست 6 روز مقاومت کند ولی سیدحسن نصرالله، در جنگ با اسراییل توانست یک چهارم ساکنان اسراییل را به مدت چهار هفته در پناهگاه ها زندانی کند.

این روزنامه نگار با اشاره به نتایج تحقیقات یکی از مراکز پژوهشی و مطالعاتی اسراییل گفته است: طبق نتایج این تحقیقات که به تأیید اکثر مردم اسراییل رسیده، ارتش ما فاقد استراتژی رسانه ای و روانشناسی سیاسی است و مردم اسراییل برای کسب اخبار درست ناچارند به سخنان سید حسن نصرالله مراجعه کنند.

وی با اشاره به میزان صحیح بودن سخنان نصرالله نزد افکار عمومی اسراییل ادامه داد: طبق آخرین نظر سنجی، مردم اسراییل به سخنان سید حسن نصرالله بیش از سخنان مسئولان سیاسی، نظامی و رسانه ای اسراییل، اعتماد دارند.

...................
پایان پیام/ 167